Падрыхтоўка да экзаменаў і ЦЭ

Як напісаць ЦЭ і не накасячыць

Ці трэба ісці на 1 этап РТ

УА «Рэспубліканскі інстытут кантролю ведаў» (РІКВ) інфармуе

Паважаныя абітурыенты!

УА «Рэспубліканскі інстытут кантролю ведаў» (РІКВ) інфармуе Вас аб правядзенні рэпетыцыйнага тэсціравання (РТ) па 15 вучэбных прадметах за курс агульнай сярэдняй адукацыі з прадастаўленнем рашэння заданняў тэста для выканання работы над памылкамі з выкарыстаннем камплекта тэставых заданняў па наступных прадметах:

 

Код прадмета

Навучальны прадмет

Колькасць заданняў

Час выканання,
мін

Частка А

Часка B

Усяго

01

Русский язык

30

10

40

120

02

Беларуская мова

30

10

40

120

03

Фізіка

18

14

32

180

04

Матэматыка

18

14

32

180

05

Хімія

28

16

44

150

06

Біялогія

28

16

44

120

07

Англійская мова

30

18

48

120

08

Нямецкая мова

30

18

48

120

09

Іспанская мова

30

18

48

120

10

Французская мова

30

18

48

120

11

Гісторыя Беларусі

28

16

44

90

12

Грамадазнаўства

28

16

44

90

13

Геаграфія

28

16

44

90

14

Сусветная гісторыя 

28

16

44

90

15

Кітайская мова

30

18

48

120

У ходзе тэсціравання Вы: 

азнаёміцеся з тэматыкай тэставых заданняў;
праверыце ўзровень ведаў на дадзеным этапе па выбраных навучальных прадметах;
азначыце шляхі больш эфектыўнай падрыхтоўкі да іспытаў і ўхіленні прабелаў у ведах па раней вывучаным матэрыяле;
набудзеце тэхнічныя навыкі запаўнення бланка адказаў;
псіхалагічна падрыхтуйцеся да маючых адбыцца ўступных іспытаў;
вызначыцеся ў выбары ўстановы вышэйшай адукацыі (УВА) і ўстановы сярэдняй спецыяльнай адукацыі (УССА) для атрымання профільнай адукацыі.

Рэпетыцыйнае тэсціраванне будзе праводзіцца па матэрыялах, прадстаўленых РІКВ. Апрацоўка бланкаў адказаў і разлік вынікаў будзе ажыццяўляцца па тэхналогіі цэнтралізаванага тэсціравання.

Звяртаем Вашу ўвагу, што для зручнасці рэгістрацыі абітурыентаў для ўдзелу ў рэпетыцыйным тэсціраванні і забеспячэння магчымасці аператыўнага вырашэння ўзнікаючых у ходзе рэгістрацыі, праходжання і інфармавання аб выніках рэпетыцыйнага тэсціравання пытанняў, РВКВ уведзена ў работу адзіная сістэма рэгістрацыі ўдзельнікаў рэпетыцыйнага тэсціравання. 

Каб зарэгістравацца для ўдзелу ў РТ, удзельнік павінен: 

зайсці ў свой асабісты кабінет на сайце РІКВ, выкарыстоўваючы ўкладку «РТ, рэгістрацыя», указаўшы серыю і нумар дакумента, які сведчыць асобу, або пасведчання аб нараджэнні, і пароль.

Калі тэсціруемы рэгіструецца для праходжання рэпетыцыйнага тэсціравання ўпершыню, ён павінен стварыць свой асабісты кабінет удзельніка рэпетыцыйнага тэсціравання на сайце РІКВ, выкарыстоўваючы ўкладку «РТ, рэгістрацыя». 

у асабістым кабінеце ўдзельніка рэпетыцыйнага тэсціравання зрабіць заяўку на ўдзел у сеансе (сеансах) рэпетыцыйнага тэсціравання, выбраўшы пункт правядзення тэсціравання, дату і час правядзення тэсціравання, навучальны прадмет і мову прадстаўлення тэсту.
аплаціць удзел у рэпетыцыйным тэсціраванні, выкарыстоўваючы нумар асабовага рахунку, прысвоены ўдзельніку ў момант стварэння асабістага кабінета на сайце РВКВ.

Падрабязную інфармацыю можна знайсці ў раздзеле «РТ», «Памятка ўдзельніку РТ». 

Аплата за праходжанне рэпетыцыйнага тэсціравання ажыццяўляецца толькі з дапамогай сістэмы «Разлік» адзінай разліковай прасторы (АРІП) Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь з указаннем асабовага рахунку, атрыманага пры рэгістрацыі ў асабістым кабінеце ўдзельніка.

Як паводзіць сябе падчас тэсціравання. Парады псіхолага

На ЦТ вы павінны з'явіцца не спазняючыся, лепш за 15–20 хвілін да пачатку.
Сядзьце зручна, выпрастайце спіну. Падумайце аб тым, што вы вышэй за ўсіх, разумнейшыя і хітрэйшыя, і ў вас усё атрымаецца. Засяродзьцеся на словах: «Я спакойны, я зусім спакойны». Паўтары іх не спяшаючыся, некалькі разоў. У завяршэнне сцісні пэндзля ў кулак.
У пачатку тэсціравання вам паведамяць неабходную інфармацыю (як запаўняць бланк, якімі літарамі пісаць і г. д.). Будзьце ўважлівыя! Ад таго, як вы ўважліва запомніце ўсе гэтыя правілы, залежыць правільнасць афармлення вашых адказаў!
Прабяжыце вачыма ўвесь тэст, каб убачыць, якога тыпу задання ў ім змяшчаюцца. Атрымаўшы тэст, азнаёмцеся з пытаннямі і пачынайце выконваць тое заданне, якое, няхай зусім ненашмат, для вас лягчэй. Уважліва прачытайце пытанне да канца, каб правільна зразумець яго сэнс. Калі не ведаеце адказу на пытанне ці сумняваецеся ў яго правільнасці, прапусціце яго, каб потым да яго вярнуцца. Адказвайце на тыя пытанні, у веданні якіх вы не сумняваецеся, не спыняючыся на тых, якія могуць выклікаць доўгія роздумы. Думайце толькі аб бягучым заданні! Калі вы робіце новае заданне, забудзьцеся пра ўсё, што было ў папярэднім. Памятайце, заданні ў тэстах не звязаны адзін з адным, таму веды, якія вы прымянілі ў адным, вырашаным вамі, як правіла, не дапамагаюць, а толькі перашкаджаюць сканцэнтравацца і правільна вырашыць новае заданне. Многія заданні можна хутчэй вырашыць, калі не шукаць адразу правільны варыянт адказу, а паслядоўна выключаць тыя, якія відавочна не падыходзяць. Метад выключэння дазваляе ў выніку сканцэнтраваць увагу ўсяго на адным–двух варыянтах, а не на ўсіх пяці–сямі. Пакіньце час для праверкі сваёй працы, каб прагледзець працу і выправіць памылкі. Калі не ўпэўненыя ў выбары адказу — даверцеся інтуіцыі!
А зараз, тыя ж правілы сцісла:
1. Засяродзься! Спяшайся не спяшаючыся.
2. Перачытай пытанне двойчы, перш чым пісаць. Пераканайся, што правільна зразумеў, што патрабуецца.
3. Пачні адказ з лёгкага.
4. Прапускай цяжкія ці незразумелыя заданні. У тэсце ёсць заданні, з якімі ты справішся.
5. Чытай заданне да канца.
6. Думай толькі аб бягучым заданні. Забудзься пра няўдачу ў мінулым заданні.
7. Выключай! Многія заданні можна хутчэй вырашыць, калі выключаць няправільныя варыянты.
8. Заплануй 2 круга: - 2/3 чакай на лягчэйшыя заданні, - 1/3 чакай на цяжкія заданні.
9. Правер! Пакінь час для праверкі, каб убачыць відавочныя памылкі.
10. Угадвай! Калі ты можаш упадабаць адзін адказ іншаму інтуітыўна, давярай сваёй інтуіцыі.
11. Не засмучайся! На практыцы выканаць усе заданні нерэальна! Колькасці выкананых заданняў можа быць дастаткова, каб атрымаць добрыя балы.