Валанцёрскі рух

Арганізацыя валанцёрскага руху
у ДУА «Сярэдняя школа №41 г.Гомеля»

 

План працы валанцёрскага атрада “Праўнукі Перамогі”

Актуальнасць праблемы

У аснове любога валанцёрскага руху стары як свет прынцып: хочаш адчуць сябе чалавекам – дапамажы іншаму. Гэты прынцып зразумелы і блізкі ўсім тым, каму знаёма пачуццё справядлівасці, хто разумее, што зрабіць жыццё грамадства лепшым можна толькі сумеснымі намаганнямі кожнага. У наш цяжкі час асабліва пакутуюць пажылыя, цяжкахворыя людзі, інваліды, дзеці - сіроты. Каб дапамагаць ім, не абавязкова станавіцца на ўлік у спецыяльную арганізацыю, у нашай школе адным з напрамкаў з'яўляецца валанцёрскі рух «Дабрыня і «ЗОЖ»», дзе кожны можа даведацца, дзе найбольш чакаюць яго дапамогі. Для далейшага развіцця валанцёрскага руху ў нашай школе працуе педагог-арганізатар Акуленка Л.С.

 

Мэта праекта:
Развіццё падлеткавага добраахвотніцкага руху ў нашай школе.
Задачы:
1. Аказаць пазітыўны ўплыў на аднагодкаў пры выбары імі жыццёвых каштоўнасцей
2. Садзейнічаць сцвярджэнню ў жыцці сучаснага грамадства ідэй дабра і прыгажосці, духоўнага і фізічнага ўдасканалення дзяцей і падлеткаў
3. Паказаць перавагі здаровага ладу жыцця на асабістым прыкладзе
4. Прапагандаваць здаровы лад жыцця (пры дапамозе акцый, трэнінгавых заняткаў, тэматычных выступленняў, конкурсаў і інш.)
5. Стварыць умовы, якія дазваляюць вучням сваімі сіламі весці працу, накіраваную на зніжэнне ўзроўню спажывання алкагалізму, тытунекурэння, ПАР у падлеткавым асяроддзі. Даваць падлеткам інфармацыю аб ЗЛЖ.

Функцыі валанцёраў у прафілактычнай рабоце:

- правядзенне прафілактычных заняткаў і трэнінгаў;
- правядзенне масавых акцый, выставак, спаборніцтваў, гульняў;
- распаўсюджванне інфармацыі (праз раздачу паліграфіі, расклейку плакатаў, працу ў сваім сацыяльным асяроддзі - правядзенне трэнінгавых заняткаў);
- першаснае кансультаванне і суправаджэнне;
-творчая дзейнасць. Распрацоўка станцыйных гульняў, масавых акцый, стварэнне плакатаў, брашур, відэаролікаў;
- збор (анкетаванне, тэсціраванне, апытанні) і апрацоўка даных.

Запаведзі валанцёраў:
1. Знайдзі таго, хто мае патрэбу ў тваёй падтрымцы, дапамажы, абарані яго.
2. Раскрый сябе ў любой карыснай для навакольных і цябе самога дзейнасці.
3. Памятай, што твая сіла і твая каштоўнасць - у тваім здароўі.
4. Ацэньвай сябе і сваіх таварышаў не па словах, а па рэальных адносінах і ўчынках.
Правілы дзейнасці валанцёра:
1. Калі ты валанцёр, забудзься лянота і абыякавасць да праблем навакольных.
2. Будзь генератарам ідэй!
3. Паважай меркаванне іншых!
4. Крытыкуеш – прапануй, прапануеш - выконвай!
5. Абяцаеш – зрабі!
6. Не ўмееш – навучыся!
7. Будзь настойлівы ў дасягненні мэт!
8. Вядзі здаровы лад жыцця! Твой лад жыцця – прыклад для пераймання.
Этапы працы:
1. Арганізацыйны: стварэнне валанцёрскай каманды.
2. Навучальны: навучанне валанцёраў навыкам першаснай прафілактыкі і прапаганды ЗЛЖ.
3. Праектаванне: планаванне мерапрыемстваў па прапагандзе добраахвотніцкага руху.
4. Дзейнасць па праекце: рэалізацыя дзейнасці па блоках.
5. Падвядзенне вынікаў: аналіз работы, вызначэнне перспектывы яе ўкаранення ў сваёй школе.
Патэнцыялы развіцця
1. Асвятленне дзейнасці блокаў праекту.
2. Публікацыі па праблемах добраахвотніцкага руху.
3. Прыцягненне бацькоў да правядзення розных мерапрыемстваў.
4. Арганізацыя сустрэч з работнікамі РАУС, аховы здароўя.
5. Арганізацыя сустрэч са знакамітымі людзьмі нашага раёна, вёскі.
6. Правядзенне сумесных мерапрыемстваў з работнікамі культуры.
7. Выкарыстанне інфармацыйных стэндаў, улётак, плакатаў.
Чым займаюцца валанцёры нашай школы?
Усім, чым заўгодна! Валанцёры могуць працаваць у любыя дні. Звычайна ў нявызначаны час арганізуюцца знаёмствы, праводзяцца асветніцкая работа і кампаніі па зборы сродкаў, спартыўныя спаборніцтвы, мерапрыемствы па абароне навакольнага асяроддзя і дапамога блізкаму.
Наш праект уключае ў сябе 4 блокі
1 блок «Дабрыня»
Мэта : Адраджэнне лепшых айчынных традыцый дабрачыннасці, выхаванне дабрыні, чуласці, спагады.
2 блок «Здаровы лад жыцця»
Мэта:
1.  Прапаганда, рэклама здаровага ладу жыцця, заняткаў спортам.
2. Садзейнічаць сцвярджэнню ў жыцці сучаснага грамадства ідэй дабра і прыгажосці, духоўнага і фізічнага ўдасканалення дзяцей і падлеткаў.

3 блок «Творчы блок»
Мэта: Фарміраванне сацыяльна – актыўнай пазіцыі дзяцей і падлеткаў, развіццё творчых здольнасцей.
4 блок «Экалогія»
Мэта: Выхавання беражлівых адносін да навакольнага асяроддзя.

 


Асноўныя праграмныя мерапрыемствы

Напрамкі

Мерапрыемствы

I блок
«Міласэрнасць»

- дапамога састарэлым і ветэранам працы і ВАВ;

- дапамога непаспяховым аднагодкам;

- удзел у акцыі «Падарунак аднаму»;

- сустрэчы з ветэранамі войн, тэматычныя вечары і экскурсіі ў музей;

- дапамога адзінокім пенсіянерам.

II блок
«Здаровы лад жыцця»

- строгае выкананне пунктаў Статута школы, якія датычацца здаровага ладу жыцця;

- правядзенне трэнінгаў па прафілактыцы курэння, алкагалізму, наркаманіі;

- выпуск і распаўсюджванне інфармацыйнага бюлетэня «Будзьце здаровыя!», прысвечанага прафілактыцы, гутаркі з медработнікамі аб здаровым ладзе жыцця;

- удзел на класных гадзінах, прысвечаных ЗЛЖ.

3 блок
«Творчасць»

- арганізацыя і правядзенне вечароў, свят;

- падрыхтоўка і паказ валанцёрскага мерапрыемстваў па прафілактыцы курэння,алкаголізму, СНІДу;

- удзел у мастацкай самадзейнасці, агітбрыгадах;

- удзел у агульнашкольных месячніках, акцыях, прадметных тыднях;

- правядзенне традыцыйных свят (Дзень Ведаў, Дзень пажылых людзей, Настаўнікі, Дзень Маці, Новы год, ДзеньАбаронцаў Айчыны, Масленіца, Дзень птушак, Апошні званок, Дзень Абароны дзяцей, Выпускны вечар для 9 класа).

4 блок «Экалогія»

- дапамога ў добраўпарадкаванні школьнай тэрыторыі, кветнікаў, сада;

- ахова і догляд кветак у школе;

- выпуск экалагічнай насценгазеты;

- акцыя «Пасадзі дрэва і захавай яго».

Чаканы вынік
1. Фарміраванне ў ходзе дзейнасці больш адказнай, адаптаванай, здаровай асобы.
2.Уменне аргументавана адстойваць сваю пазіцыю на фарміраванне здаровых установак і навыкаў адказных паводзін, якія зніжаюць верагоднасць далучэння да ПАР, курэння, алкагалізму
3. Прыцягненне дзяцей і падлеткаў да грамадска значнай дзейнасці і змяншэнне колькасці непаўналетніх, якія знаходзяцца на ўнутрышкольным уліку і на ўліку ў ПДН
4. Захапленне дзяцей ідэямі дабра і прыгажосці, духоўнага і фізічнага ўдасканалення.
5. Зніжэнне захваральнасці дзяцей, рызыкі ўчынення злачынства і далучэння падлеткаў да ўжывання псіхатропных рэчываў.

Распаўсюджванне інфармацыі аб рабоце валанцёраў.
1. Афармленне старонкі на школьным сайце 
2. Стварэнне фотаальбома
3. Афармленне стэндаў для музея і для прапаганды валанцёрскага руху пры ўдзеле ў мерапрыемствах
4. Афармленне буклетаў

Інфармацыя аб дзейнасці валанцёрскага атрада

Дзяржаўнай установы адукацыі "Сярэдняя школа № 41 г. Гомеля"

"ПРАЎНУКІ ПЕРАМОГІ"

  • Закрепление микрорайонов за учреждениями общего среднего образования
  • Правила родителей
  • Правила учащихся