Знаёмства са школьнай бібліятэкай

 

Бібліятэкар

                      Савельева Наталля Мікалаеўна,

адукацыя сярэдняя спецыяльная (бібліятэчная),

 агульны стаж працы - 45 гадоў.

У школьнай бібліятэцы працуе з 1997 году.

---------------------------------------------------------------

 

Графік працы бібліятэкі

Панядзелак з 9.00 да 16.30

Аўторак з 9.00 да 16.30

Серада з 11.00 да 18.30

Чацвер з 9.00 да 16.30

Пятніца з 9.00 да 16.30

 Субота з 9.00 да 14.00

Нядзеля выходны 

Перапынак з 13.00 да 13.30 

Апошняе асяроддзе кожнага месяца - санітарны дзень

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Адзіныя патрабаванні да навучэнцаў па выкарыстанні і захаванасці падручнікаў

Усе падручнікі захоўваць у спецыяльных вокладках або абгарнуць чыстай шчыльнай паперай
У пачатку года неабходна запаўняць табліцу "Звесткі аб карыстанні падручнікам"
Не рабіць у падручніках паметак, не загінаць старонкі, не ўкладваць сшыткі, дзённік, лінейкі і г.д. Памятай, што напрыканцы года іх трэба здаць у бібліятэку.
У выпадку страты падручніка неабходна пра гэта паведаміць бібліятэкару, купіць наўзамен новы падручнік
У выпадку, калі падручнік сапсаваны, парваны, у ім размаляваны, спісаны старонкі, то вучань абавязаны купіць новы падручнік
У канцы навучальнага года навучэнец павінен прывесці падручнік у належны выгляд, падклеіць, прыбраць усе пазнакі (калі яны ёсць) і здаць бібліятэкару.

 

У бібліятэцы можна:

Узяць кнігу дадому

Пачытаць перыёдыку

Падабраць матэрыял для рэферата

Падрыхтавацца да гадзіны інфармавання

Папрацаваць з электроннымі крыніцамі інфармацыі

Знайсці адказ на пытанне, якое цікавіць

Папрацаваць з энцыклапедыямі і даведачнымі выданнямі

Пазнаёміцца з кніжнымі выставамі

Атрымаць бібліяграфічную даведку

Прыняць удзел у розных літаратурных мерапрыемствах

Формы працы з навучэнцамі:

Віктарыны, пазнавальны гадзіннік,
Гульнявыя праграмы,
Бібліяграфічныя агляды, Бібліяграфічныя агляды
Гутаркі і абмеркаванні,
Мультымедыйныя прэзентацыі

 

Прыярытэтны напрамак працы – кіраўніцтва чытаннем.   Прывіць дзіцяці смак да чытання – лепшы падарунак, які мы можам яму зрабіць.

         Галоўная задача бібліятэкі – стварэнне спрыяльнага асяроддзя развіцця, фарміраванне патрэбнасці ў чытанні, інфармацыйных патрэб, арганізацыя асэнсаванага, духоўна напоўненага вольнага часу.

    Бібліятэка забяспечана навукова-пазнавальнай літаратурай, разнастайнымі энцыклапедыямі, слоўнікамі і даведнікамі.  У бібліятэцы акрамя кніг і падручнікаў ёсць камп'ютар, прынтэр. Усё гэта дапамагае ў рабоце і навучальным працэсе.

У сваёй рабоце бібліятэка кіруецца
наступнымі правіламі:

Бібліятэка - для ўсіх; увага і павага - кожнаму;
У школьнай бібліятэцы ўсё павінна быць цудоўна: і кнігі, і абсталяванне, і бібліятэкар;
Бібліятэка – месца псіхалагічнай разгрузкі;
Бібліятэка – інфармацыйны цэнтр адукацыйнай установы,дзе запыт чытача вышэй за ўсё;
Прызначэнне бібліятэкі – « сеяць разумнае, добрае, вечнае»

 

Бібліятэкар - бацькам

ЧЫТАННЕ – гэта акенца, праз якое дзеці бачаць і спазнаюць свет і саміх сябе.

                                                                                                          В.А. Сухамлінскі.

 

Расказвайце дзецям аб каштоўнасці чытання. Паказвайце сувязь чытання з іх поспехамі ў вучобе і іншых справах. Прыводзьце прыклады станоўчага ўплыву кнігі на ваша ўласнае жыццё або жыццё іншых людзей. Заахвочвайце сяброўства з дзецьмі і дарослымі, якія любяць чытаць.

Развівайце ўяўленне вашага дзіцяці на матэрыяле кнігі. Падахвочвайце яго адгадваць развіццё падзей, асветленых у кнізе, прадстаўляць у думках герояў, працягваць напісанае, прагназаваць, удумвацца ў шматзначнасць слова.

Зважайце дзяцей на выказванні выдатных людзей аб чытанні. Не ўпускайце фактаў, якія пацвярджаюць ролю чытання ў жыцці тых, хто аўтарытэтны для школьніка: спартоўцаў, акцёраў, тэлезорак. Падымайце прэстыж кнігі і чытанні ў свядомасці дзіцяці.

Калі ваша дзіця робіць толькі першыя крокі ў свет чытання, радуйцеся кожнаму прачытанаму ім слову як перамозе. Не прыцягвайце яго ўвагі да памылак у чытанні. Рабіце гэта неўзаметку. Бярыце для першых чытанняў толькі прыдатныя кнігі – яркія, з буйным шрыфтам, дзе шмат карцінак і сюжэт, за якім цікава сачыць.

 Падахвочвайце сваіх дзяцей чытаць праграмную літаратуру да вывучэння яе ў школе. Выкарыстоўвайце для гэтага летні час. Уключайцеся ў яе чытанне разам з дзіцем, знайдзіце ў гэтым задавальненне. Гледзячы на вас, і дзіця атрымае радасць. Наступнае вывучэнне твора ў класе ляжа на эмацыйна падрыхтаваную глебу і нейтралізуе негатыўнае стаўленне да яго.

Калі вы хочаце, каб дзіця чытала, трэба, каб побач быў чытаючы бацька, а яшчэ лепш – які чытае разам з дзіцем бацька. Няхай дзеці бачаць, як Вы самі чытаеце з задавальненнем: цытуйце, смейцеся, завучвайце ўрыўкі, дзяліцеся прачытаным. Гэты прыклад можа стаць заразлівым для іх.

Размаўляйце аб прачытаным так, каб дзіця адчувала сябе разумным і цямлівым. Часцей за хвалеце яго за кемлівасць і старанне. Не абражайце яго самалюбства, калі нават ён нешта не зразумеў не так, як вам бы хацелася. Падтрымлівайце яго ўпэўненасць у сваіх сілах. Успамінаючы пазней дзяцінства, ён абавязкова ўспомніць гадзіны сумеснага з вамі чытання і шчырай гутаркі, і гэта сагрэе яго сэрца.

Паважаныя бацькі!

Заахвочвайце дзіця ў наведванні бібліятэкі і яе мерапрыемстваў. Бярыце яго з сабой, калі самі ідзяце ў бібліятэку. Вучыце карыстацца яе фондамі і даведачным апаратам. Кансультуйцеся з бібліятэкарам у выбары кніг дзіцяці. Даверцеся яго рэкамендацыям як адмыслоўца.

Дзеці павінны бачыць, як Вы самі праглядаеце з задавальненнем.
Па чарзе чытайце адзін аднаму апавяданні ці смешныя гісторыі.
Заахвочвайце сяброўства дзіцяці з дзецьмі, якія чытаюць.
Паказвайце, што вы шануеце чытанне: купляйце кнігі, дорыце іх.
Часцей пытайце меркаванне дзяцей пра кнігі, якія яны чытаюць.
Заахвочвайце чытанне любых матэрыялаў – няхай дзеці больш чытаюць.
Дома павесьце спіс, дзе будзе адлюстраваны прагрэс дзіцяці ў чытанні.
У доме мусіць быць дзіцячая бібліятэка.
Вылучыце дома спецыяльнае месца для чытання.
Разгадвайце з дзецьмі крыжаванкі і дорыце іх ім.
Збірайце кнігі на тэмы, якія натхняць дзяцей яшчэ пачытаць. 
Дзецям лепш чытаць кароткія апавяданні.
Прапануйце дзецям да або пасля прагляду фільма прачытаць кнігу, па якой пастаўлены фільм.

Заахвочвайце чытанне дзяцей услых, каб развіць іх навык і ўпэўненасць у сабе.  

________________________________________________________________________________

 

QR-коды, гіперспасылкі, анімацыя: як будуць выглядаць новыя школьныя падручнікі

Старонкі ажываюць

QR-коды, гіперспасылкі, анімацыя, 3D-мадэлі – усё гэта будзе ў школьных падручніках. Да 1 верасня беларускія выдавецтвы выпусцяць 44 новыя дапаможнікі, якія істотна адрозніваюцца ад тых, што ляжалі на партах яшчэ пяць-сем гадоў таму. 

 

 Валянціна Гінчук
Дырэктар Нацыянальнага інстытута адукацыі Міністэрства адукацыі Валянціна Гінчук выдзяляе галоўную асаблівасць:
– У першую чаргу гэта практыка-арыентаванасць. Заданні разлічаны не столькі на ўзнаўленне матэрыялу, колькі на тое, каб навучыць прымяняць веды ў вырашэнні канкрэтных задач.
Напрыклад, у новых падручніках па геаметрыі можна будзе сустрэць практыкаванні, дзе ад школьніка патрабуецца вылічыць даўжыню акружнасці «Мінск-Арэны», пабудаваць крывую авіямаршруту Мінск – Гомель, разлічыць, колькі ламінату спатрэбіцца, каб абкласці падлогу ў дзіцячым пакоі.

З іншых змен, якія прыводзіць спецыяліст, – больш даступны выклад матэрыялу і розныя віды яго падачы: дыяграмы, графікі, табліцы. Акрамя таго, усе электронныя версіі падручнікаў, размешчаныя на Нацыянальным адукацыйным партале, дапоўнены гіперспасылкамі, так што хлопцы могуць лёгка пераходзіць на віртуальныя старонкі хрэстаматый, энцыклапедый, атласаў.

Яшчэ адно ноў-хаў – выкарыстанне тэхналогій дапоўненай рэальнасці. Першым «жывым» падручнікам стаў дапаможнік «Беларусь – наша Радзiма. Падарунак першакласнiку Прэзiдэнта Рэспублiкi Беларусь А. Р. Лукашэнкi», выдадзенае летась. З дапамогай планшэта ці мабільнага тэлефона школьнікі могуць ажывіць карцінку з фрагментам балета, убачыць, як робяць шакаладныя цукеркі на фабрыцы «Камунарка». У гэтым годзе такіх дапаможнікаў стане больш. Элементы дапоўненай рэальнасці з'явяцца ў падручніку па фізіцы для васьмікласнікаў. https://www.sb.by/articles/stranitsy-ozhivayut.html

 

Чым здзіўляюць новыя інтэрактыўныя падручнікі
Не забудзьцеся на ўрок смартфон

Якім мусіць быць сучасны падручнік? Адназначнага адказу на гэтае пытанне няма: адны педагогі выступаюць за традыцыйныя кнігі, іншыя актыўна падтрымліваюць хаця б частковы пераход да лічбы. З 2015 года ў краіне стартавала абнаўленне дапаможнікаў для ўсіх класаў, і кнігі крок за крокам не толькі мяняюць змест і фармат, але і набываюць нямала цікавых дапаўненняў, калі падручнік можна выкарыстоўваць у тандэме са смартфонам або планшэтам. Прадстаўнікі адукацыі не ўтойваюць: гэтыя новыя магчымасці — спроба зацікавіць сучаснае пакаленне вучняў. Карэспандэнты «СБ» вывучылі асноўныя тэхнічныя «фішкі» дапаможнікаў, якія з'явяцца на партах школьнікаў у гэтым навучальным годзе.

Ажываючыя карцінкі

Паказальны прыклад таго, якім жывым можа быць дапаможнік, — кніга «Беларусь — наша Радзiма», якую дораць першаклашкам. Каб працаваць з такой дапоўненай рэальнасцю, дастаткова спампаваць спецыяльную бясплатную праграму Aurasma. Падносіш экран смартфона да карцінкі з выявай сінічкі — і вось яна ўжо цвіркае і махае крыламі. На суседняй старонцы так ажываюць зубры, алені і іншыя насельнікі лясоў. Малюнак з цукеркамі — і вось ужо запусціўся відэаролік аб вытворчасці прысмакаў. Фота Уладзіміра Мулявіна — на экране смартфона з'яўляецца чорна–белае відэа з выступлення «Песняраў». Так, сапраўды захапляе.

Але ажываюць карцінкі і ў падручніках для школьнікаў старэйшых. Напрыклад, фізіка для 8 класа. Вось з дапамогай смартфона карцінка лабараторных доследаў з магнітамі ператвараецца ў нагляднае міні–відэа. Усяго толькі невялікі дадатак да звыклага ўрока, а ўжо цікавейшы. Або ў падручніку па геаграфіі за 7 клас, дзе з захапленнем назіраем дрэйф мацерыкоў. А затым адчыняем «Мастацтва» для 8 класа, да якога прыкладзены яшчэ і дыск. Чым здзівяць тутэйшыя ілюстрацыі? Прапановай адправіцца на невялікую відэаэкскурсію.

На наступны год «ажыць» могуць і дапаможнікі для старэйшай школы. Прадстаўнікі Ліцэя БДУ, у актыве якіх ужо ёсць падручнік–навігатар, які працуе, выйгралі конкурс на стварэнне дапаможніка па хіміі для 10 класа. 3D–мадэлі абяцаюць з'явіцца і ў біялогіі: на экране смартфона можна будзе разгледзець, да прыкладу, унутраны і вонкавы будынак рачнога рака або павука–крыжавіка. Але прадстаўнікі Нацыянальнага інстытута адукацыі падкрэсліваюць: такія дапаўненні павінны быць метадычна мэтазгоднымі, працаваць на агульную мэту ўрока — вывучэнне навучальнага матэрыялу.

Заданні праз QR–код

Інтэрактыўныя заданні, пазначаныя QR–кодам, можна знайсці практычна ва ўсіх сучасных падручніках. Што і казаць, гэтая тэхналогія ўжо звыклая для сучасных школьнікаў. Як працуе? Падносім смартфон, на якім усталявана адмысловая праграма, да QR–кода — на экране з'яўляецца чарговае заданне. Напрыклад, скласці гістарычны пазл, суаднесці паняцці і іх азначэнні ці адкрыць карцінку па кавалачках, злучыўшы падзеі з датамі, скажам, эпохі Вялікіх геаграфічных адкрыццяў. У якасці прыкладу Святлана Кудраўцава, аўтар падручніка па сусветнай гісторыі для 7 класа, дэманструе на смартфоне заданне, у якім трэба правільна суаднесці назвы частак даспехаў сярэднявечнага рыцара з іх выявамі. Ды ўжо няпроста, але займальна. Наша суразмоўніца тлумачыць: «Такія заданні неабавязковыя для выканання, але яны дапамагаюць фармаваць цікавасць да вывучэння навучальнага прадмета». 

Ад тэорыі да практыкі

Новыя падручнікі адрозніваюцца яшчэ і больш дасканалым метадычным апаратам. Прасцей гаворачы, акрамя абавязковага тэксту інфармацыя прадстаўлена ў выглядзе табліц, схем, ілюстрацый, дыяграм. Начальнік метадычнага цэнтра Нацыянальнага інстытута адукацыі Людміла Раманоўская звяртае нашу ўвагу на падручнік геаметрыі для 8 класа, дзе можна знайсці задачу, якая прапануе палічыць плошчу двара Нясвіжскага замка. Або як вам такое заданне: разлічыце вышыню стэлы «Мінск — горад–герой» пры дапамозе люстэрка і з улікам уласнага росту. Нямала і задачак, прамога адказу на якія няма ў самім параграфе, — давядзецца прымяняць атрыманыя веды ў незнаёмай сітуацыі. Спецыяліст зачытвае адну з іх, пра фантастычны фільм аб згасанні Сонца і гібелі ўсяго жывога на Зямлі. У фінале змрочную абледзянелую планету асвятляў толькі серабрыстая Месяц. Што не так? Уважлівы школьнік павінен сцяміць: Месяц не выпраменьвае святло, ён не здольны нічога асвятляць без Сонца.
Яшчэ адна нагода асвоіць тэорыю на практыцы — значкі, якія арыентуюць вучняў на музеі, якія можна наведаць па тэме. Упершыню такая «фішка» з'явілася ў «Гісторыі Беларусі» за 6 клас, але ўжо ёсць і для 7 класа, і для 8–га. У рамках пазнання сусветнай гісторыі няпроста паехаць па вывучаемым адрасе, таму на выручку зноў прыходзяць тэхналогіі: дапаможнікі прапануюць спасылкі на віртуальныя экскурсіі па сусветных музеях.
Гэты адрас электроннай пошты абаронены ад спам-ботаў. Для яго прагляду ў вас павінен быць уключаны JavaScript у браўзэры.

  • Адно акно
  • Шосты школьны дзень
  • Ахова дзяцінства